ترمیم و بازسازی فرش کاریست که معمولا نیازمند مهارت خاص و تجربه کافی میباشد و افرادی که در این زمینه فعالیت دارند باید دارای سابقه طولانی در بافت، رنگرزی، شناخت رنگ معمولا عملیات تکمیلی و رفو برروی فرشها برای رفع عیوب ناشی از بیدخوردگی، پارگی، پوسیدگی، ساییدگی و سوراخ شدن انجام می پذیرد. این موارد بیشترین آمار را در بین صدمات فرش دستبافت، به خود اختصاص داده اند. به این منظور تا جایی که امکان پذیر است باید فرش را در مقابل این خطرات با رعایت اصولی ایمن نمود.

با توجه به قیمت بالای فرش های دستبافت و ارزش مادی و معنوی آنها نگهداری و نظافت فرش دلیل اصلی افزایش عمر آنها می باشد. اگر در مواردی اتفاقهای ناگوتری از جمع سوختگی فرش ، سپردن فرشها به قالیشویی غیر متخصص که باعث ایجاد لکه و یا بهم ریختگی رنگ و … در فرش دستبافت دوست داشتنی شما ایجاد شود. قالیشویی تهران اوغلی و کارشناسان متخصص آن سعی در رفع این مشکل میکنند. اما نسبت به قیمت بالای فرشهای دستبافت؛ تعمیرات فرش توجیه اقتصادی بیشتر نسبت به تعویض آنها دارد.

قالیشویی تهران اوغلی با بهره گیری از 50 سال تجربه

 

رفوگری و ترمیم فرش

پیشنیاز رفوکاری فرش داشتن مهارت بالا و تجربه کافی در این حوزه بوده و در صورتی که توسط متخصص انجام نشود منجر به صدمه دیدن فرش شما می شود. متخصصان ما با آشنایی کامل به بافت فرش، رنگرزی، شناخت مواد اولیه و رنگ فرش اقدام به رفو فرش شما می کنند.

چله کشی فرش

رنگ برداری فرش

به طور کلی وقتی فرش های شما به صورت غیر اصولی و غیر استاندارد شسته شود فرش رنگ می دهد. از موارد شایع که منجر به رنگ دهی فرش شما می شود می توان به موارد همچون: کشیدن غیر اصولی پرز روی فرش، استفاده از آب گرم در شستشو، خیس شدن فرش ناشی از آب گرفتگی، ترکیدگی لوله و … اشاره کرد. در هر حالتی که فرش شما دچار رنگ دهی شده باشد قالیشویی تهران اوغلی با در اختیار داشتن نیروهای کار آزموده و متخصص فرش های شمارا همانند روز اول میکند.

رنگبرداری فرش

ترمیم ریشه

ترمیم و بازسازی فرش به تمام ارکان فرش مربوط است، از مهم ترین این ارکان، ریشه فرش است. به تارهای بافته شده که جهت زیبایی حاشیه های فرش بافته می شود ریشه می گویند که از الیاف و پنبه تشکیل شده است. در فرش های دستبافت ترمیم ریشه به صورت دستی انجام شده و در فرش های ماشینی توسط چرخهای ریشه زن عملیات ترمیم ریشه انجام می شود.

ریشه بافی فرش دستباف

ترمیم شیرازه

شیرازه در حاشیه فرش بافته شده که از مهم ترین کاربرد های آن می توان به زیباتر شدن و جلوگیری از ریزش بافت فرش اشاره کرد، ترمیم شیرازه در قالیشویی تهران اوغلی  توسط نیروهایی متخصص به سادگی انجام می شود.

شیرازه بافی فرش

رفع سوختگی فرش

سوختگی دلایل مختلفی می تواند داشته باشد از جمله: افتادن سیگار بر روی فرش، تماس اتو با فرش، قرار دادن قابلمه داغ و … تمام این عیوب با رفوکاری فرش به مانند روز اول میتواند درست شود. قالیشویی تهران اوغلی با استفاده از راهکار مناسب و روش های جدید سوختگی فرش شما را برطرف می کند.

رفع سوختگی فرش

هنوز هم فکر میکنید کیفیت اتفاقی است؟!

اجازه بدید ما خلافشو بهتون ثابت کنیم😎

در کادر فرم، اطلاعات و مشخصات خود را وارد کنید

همکاران ما در اسرع وقت برای هماهنگی با شما تماس میگیرند.