رنگبرداری فرش دستبافت

رنگبرداری فرش دستبافت

همانطور که می دانید فرش های دستبافت به عنوان یکی از زیباترین و با ارزش ترین فرش ها در جهان شناخته شده اند این فرش ها بدون دخالت هیچ دستگاهی و توسط نیروی انسانی ماهر در این زمینه بافته می شوند در حال حاضر معمولاً فرش های دستباف از قیمت بالایی برخوردار بوده و کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.
برای بافت این فرش ها معمولاً از نخ و الیاف طبیعی استفاده می‌شود همچنین رنگ کردن نخ و الیاف به کار گرفته شده در ساختار این فرش ها به صورت سنتی و با استفاده از رنگ های گیاهی و حیوانی انجام می‌شود.
استفاده از فرش‌ های دستباف تاثیر بسیار زیادی در حفظ سلامت انسان خواهد داشت زیرا کلیه مواد استفاده شده در ساختار این فرش ها کاملاً طبیعی می باشد به همین دلیل هیچ نوع بیماری پوستی و عفونی در حین استفاده از آن برای انسان ها ایجاد نخواهد شد.
یکی از بزرگترین معایب استفاده از فرش‌ های دستباف چگونگی شستشو و رفوگری آن می باشد چنانچه در هنگام شستشوی فرش ها نکات ایمنی در نظر گرفته نشود فرش شما آسیب خواهد دید در شرایطی زمانی که فرش های دست بافت با آب تماس پیدا کنند امکان بیرون زدن رنگ های آن وجود دارد.
همچنین ممکن است در اثر استفاده نادرست فرش‌ دستبافت شما دچار ترکیب رنگ شود و یا رنگ قسمت هایی از آن تغییر کرده و یا به طور کامل از بین برود در چنین شرایطی شما نیاز به خدمات رنگ برداری و یا رنگرزی فرش دستبافت خود خواهید داشت.
در حال حاضر این خدمات در مجموعه های زیادی در سطح شهر شما قابل انجام می باشد شما می توانید با استفاده از آن ها فرش خود را به حالت اول بازگردانید هزینه‌ های مربوط به این خدمات با توجه به نیازمندی فرش شما ولی متراژ درگیر شده در آسیب متفاوت خواهد بود.

رنگ برداری فرش دستبافت

رنگ برداری فرش دستبافت

برای از بین بردن رنگ های ایجاد شده در ساختار فرش دستباف معمولاً از محلول ها و مواد مخصوصی استفاده می‌ شود که به کارگیری آن ها بدون در نظر گرفتن نکات ایمنی آسیب رسان خواهد بود به همین دلیل توصیه می‌ شود در صورت بروز چنین مشکلاتی رفع آن را به افراد متخصص در این زمینه واگذار کنید.
در شرایطی محلول های استفاده شده برای رنگبرداری فرش دستباف با توجه به رنگ اصلی فرش و نیز تار و پود به کار گرفته شده در ساختار آن انتخاب می شود برای مثال یکی از پرکار بردترین محلول ها برای رفع ترکیب رنگ در فرش های دستبافت رنگ روشن هیدروسولفیت سدیم می باشد.
البته چگونگی بکارگیری این محلول اهمیت زیادی برخوردار است زیرا چنانچه مقدار زیادی از آن در ساختار فرش استفاده شود امکان خوردگی آن وجود خواهد داشت.
برای رنگبرداری فرش های دستبافت رنگ ایجاد شده در ساختار فرش نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.
برای مثال در مجموعه های معتبر و فعال در این زمینه برای از بین بردن رنگ های کرومی معمولاً از مواد غیر یونی استفاده می کنند و یا برای از بین بردن رنگ های اسیدی از ترکیباتی همانند نمک سولفات سدیم استفاده خواهند کرد.
یکی از بهترین مواد برای از بین بردن رنگ های ایجاد شده در ساختار فرش های دستباف کلر و ازن می باشند این دو ماده در مدت زمان بسیار کوتاهی قابلیت از بین بردن رنگ های فرعی ایجاد شده را دارند.
از آنجا که این فرآیند برای فرش های دستباف از اهمیت زیادی برخوردار است باید به دنبال یک مجموعه معتبر و تخصصی در این زمینه باشید زیرا در صورت انجام هرگونه اقدام خودسرانه و یا غیر اصولی از ارزش فرش شما کم شده و خسارت های زیادی برایتان رقم خواهد خورد.

رنگرزی فرش دستبافت

رنگرزی فرش دستبافت

گاهی ممکن است از رنگ‌ های مرغوب و با کیفیتی برای رنگ کردن الیاف به کار گرفته شده در ساختار فرش دستباف استفاده نشود در چنین شرایطی در هنگام استفاده از فرش این رنگ ها جذب اجسام و وسایل شده و یا به صورت طبیعی از بین خواهند رفت.
در چنین شرایطی شما نیاز به خدمات رنگرزی خواهید داشت از طرف دیگر قرار گرفتن طولانی مدت فرش های دستباف در تماس با نور مستقیم خورشید سبب کاهش یافتن درجه رنگ‌ فرش می‌ شود به همین دلیل توصیه شده تا از این فرش ها در محل های آفتاب خیز استفاده نشود.
توجه داشته باشید که برای رنگرزی فرش های دستباف شما نمی توانید بدون هیچ امکاناتی وارد عمل شوید و کلیه مراحل در این زمینه باید توسط افراد کارشناس و خبره انجام شود این افراد با استفاده از ترکیبات و تجهیزات مختلف در این زمینه قسمت های رنگ رفته فرش شما را به حالت اول باز خواهند گرداند.
در این میان رنگ های استفاده شده با توجه به ساختار فرش تعیین می شود و استفاده از هر نوع رنگی جایز نمی باشد چنانچه برای رنگ کردن فرش های دستباف از رنگ های اسیدی و مصنوعی استفاده شود تار و پود فرش حالت خود را از دست داده و دچار پوسیدگی خواهد شد.
یکی از پرکاربرد ترین و مناسب ترین انواع رنگ ها برای رنگرزی فرش های دستباف رنگ های گیاهی می باشند این رنگ ها به طور کامل جذب تار و پود فرش شده و هیچ مغایرتی با سایر قسمت های آن ایجاد نخواهد شد.

رنگبرداری فرش

رنگ برداری فرش ماشینی آسان تر از فرش دستباف و ابریشمی می باشد همچنین برای از بین بردن ترکیب رنگ های ایجاد شده در فرش ماشینی امکان استفاده از مواد قدرتمندتری وجود خواهد داشت.
در شرایطی شاید شما بتوانید برخی از رنگ های ایجاد شده در ساختار فرش ماشینی خود را از بین ببرید.
برای مثال زمانی که فرش شما با استفاده از جوهر دچار آلودگی رنگی شد استفاده از ماست گزینه مناسبی برای شما خواهد بود در این میان بهتر است ماست ترش را به کار ببرید ابتدا با استفاده از یک قاشق مقداری ماست روی لکه جوهر ریخته و به مدت یک ساعت به آن دست نزنید بعد از گذشت این زمان ماست را به طور کامل با استفاده از یک کاردک جمع آوری کنید.
توجه داشته باشید که آن را در تماس با سایر قسمت های فرش خود قرار ندهید برای از بین بردن لکه های کمرنگ جوهر باقی مانده می توانید از مواد شوینده موجود برای شستشوی فرش ها استفاده کنید توجه داشته باشید که پس از استفاده از ماده شوینده آن را با استفاده از یک پارچه مرطوب به طور کامل آب کشی کنید و در نهایت برای خشک کردن آن می توانید از وسایل گرمایشی همانند سشوار استفاده نمایید.

رنگبرداری فرش
هزینه های مربوط به رنگبرداری فرش های ماشینی کمتر از فرش های دستباف و ابریشمی می باشد همچنین این فرآیند در مدت زمان کوتاه تری برای شما انجام خواهد شد البته این هزینه ها با توجه به نوع رنگ ریخته شده و متراژ درگیر شده در این میان متغیر خواهد بود.

آیا با رنگبرداری فرش به حالت اول برمیگردد

یکی از متداول ترین سوالات در هنگام استفاده از خدمات رنگبرداری این است که آیا پس از استفاده از این خدمات فرش به رنگ اصلی خود بر می گردد یا خیر.
در این میان انتخاب یک مجموعه معتبر و تخصصی از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا این مجموعه‌ ها با داشتن کارشناسان و متخصصان می‌ توانند اختلالات ایجاد شده را به بهترین نحو ممکن برای شما رفع نمایند در حال حاضر خدمات رنگ برداری در بسیاری از مجموعه های فعال با کیفیت بالا برای مشتریان انجام می شود به کار گیری خدمات رنگبرداری معمولاً هزینه های زیادی برای شما نخواهد داشت.
اما توجه داشته باشید که در هنگام انتخاب مجموعه‌ موردنظر برای استفاده از خدمات رنگبرداری ملاک اصلی را کیفیت خدمات رسانی خود قرار دهید .
نوع رنگ ایجاد شده در این میان نیز می‌ تواند نتیجه را برای شما تغییر دهد.
هرچه رنگ ایجاد شده ضعیف تر و رقیق تر باشد امکان از بین رفتن آن بیشتر خواهد بود برای مثال معمولاً لکه هایی که توسط جوهر خودکار ایجاد شده اند به راحتی از روی انواع فرش پاک می‌ شوند اما برای از بین بردن رنگ های اسیدی ساز و کارهای سخت تری به کار گرفته خواهد شد.

آیا با رنگبرداری فرش به حالت اول برمیگردد

رنگرزی فرش دستباف

در حال حاضر شما می توانید خدمات رنگرزی فرش دستبافت خود را توسط مجموعه های معتبر و فعال در این زمینه در منزلتان و بدون جابجایی فرش خود دریافت نمایید.
در چنین شرایطی نیروهای این شرکت‌ها به منزل شما اعزام شده و با استفاده از تجهیزات لازم در حضور خودتان این خدمات را برای شما ارائه خواهند کرد هزینه‌ های مربوطه در این میان تغییر زیادی نداشته و ملاک اصلی برای تعیین هزینه ها نوع اختلالات ایجاد شده در فرش شما می باشد .
برای انتخاب یک مجموعه معتبر نیز می توانید اطلاعات درج شده در سایت های این شرکت ها را مطالعه کرده و یا فیلم و عکس های موجود را مشاهده نمایید در حال حاضر ثبت سفارش به صورت آنلاین برای استفاده از خدمات رنگرزی انواع فرش قابل انجام می باشد.

ثبت سفارش انلاین

قالیشویی نارمک

عضو رسمی اتحادیه صنف قالیشویان تهران قالیشویی نارمک قالیشویی نارمک پیشرو در خدمات، متعهد به اصول بهداشتی با نیروی کارآمد و جوان میباشد. این قالی

ادامه ی مطلب »

قالیشویی الهیه

عضو رسمی اتحادیه صنف قالیشویان تهران قالیشویی در الهیه در حال حاضر اغلب قالیشویی های فعال در سطح شهر با استفاده از دستگاه ها و

ادامه ی مطلب »