عضو رسمی اتحادیه صنف قالیشویان تهران
certificate-svgrepo-com

تخفیف ویژه سفارش آنلاین

برای سفارش آنلاین کلیک کنید 

⬇️

scarf-clothes-svgrepo-com

ریشه فرش

به طور حتم تا به حال در طول زندگی خود انواع مختلفی از فرش ها را در مکان‌ های گوناگون مشاهده کرده‌اید، فرش ها نقش بسیار مهمی در جذابیت و زیبایی منازل و سایر مکان ها دارند.
در گذشته افراد زیادی در زمینه بافت فرش فعالیت می کردند اما با گذشت زمان افزایش مشغله بین افراد در حال حاضر این فرآیند کمتر به چشم می خورد.

ریشه فرش
همچنین با افزایش قیمت فرش های دستبافت استفاده از فرش های ماشینی که قیمت کمتری دارند گسترش بیشتری پیدا کرده است، یکی از مهم ترین اجزای موجود در تمامی فرش ها ریشه ها می باشند.
ریشه فرش نقش بسیار مهمی در زیبایی و حفظ سلامت آن دارد هرچه برای بافت ریشه ها از الیاف و نخ های مرغوب تر و با کیفیت تری استفاده شود ریشه‌ های فرش نیز زیبا تر و ماندگارتر خواهند بود.
چنانچه می خواهید برای مدت زمان بیشتری فرش های خود را زیبا و سالم نگه دارید باید به سلامت ریشه های آن نیز اهمیت بدهید.

ریشه دوزی فرش

ریشه دوزی فرش

در قسمت انتهایی تمامی فرش ها شما الیاف و نخ هایی را مشاهده می کنید که به آن ریشه فرش گفته می شود در واقع ریشه های موجود در فرش نقش بسیار مهمی در محافظت از آن دارند.
ریشه ها با قرار گرفتن در خارجی ترین قسمت از فرش ها مانع از پوسیدگی قسمت های داخلی می شوند، با توجه به این موضوع عمر فرش شما طولانی تر شده و می توانید برای مدت بیشتری از آن ها استفاده کنید.
برای بافت ریشه ها از نخ و الیاف مصنوعی و یا طبیعی استفاده می‌شود که نوع الیاف بکار گرفته شده با توجه به نوع فرش شما و نیازمندی آن متفاوت می باشد.
برای مثال در حال حاضر برای بافت ریشه در فرش های ماشینی از نخ های مصنوعی و برای بافت ریشه در فرش های دستبافت از نخ های طبیعی استفاده می شود.
در حال حاضر ریشه ها در طرح ها و شکل های مختلفی بافته می‌شود اما رایج ترین نوع آن بدون هیچ طراحی و به همان شکل ساده مورد استفاده قرار می گیرد.
متداول ترین رنگ ریشه ها رنگ سفید می باشد اما شما می توانید رنگ های نباتی و شیری آن را در نمونه های مختلفی از فرش ها مشاهده کنید.
در گذشته ریشه دوزی برای تمامی فرش و توسط نیروی انسانی و با استفاده از دست انجام شده است اما امروزه برای بافت ریشه در فرش های ماشینی دستگاه‌های ویژه‌ای وجود دارد که با استفاده از این دستگاه ها بافت ریشه به بهترین نحو ممکن انجام می شود.

روش های محافظت از ریشه فرش

زمانی که شما از یک فرش زیبا و خوشبافت استفاده می کنید اما فرش شما ریشه های زرد رنگ و کثیف و نامرتبی دارد، ظاهری نامتقارن و ناخوشایند در ساختار فرش شما ایجاد خواهد شد.
زمانی که فرش به صورت مکرر مورد استفاده قرار گرفته و به عبارتی پا می خورد بخش عظیمی از زیبایی ریشه ها از دست می رود با گذشت زمان بافت ریشه دچار فرسودگی شده و دیگر حالت اولیه خود را نخواهد داشت و در چنین شرایطی برای حفاظت از ریشه ها و حفظ ساختار اولیه آن ساز و کارهای مناسبی در نظر گرفته شده است.
این فرآیندها با صرف هزینه‌ های کم و بسیار راحت قابل اجرا می باشد، پس می توانید با این روش ها ریشه های فرش خود را حفظ کرده و از آسیب رسیدن به آن جلوگیری نمایید.
حتماً تا به حال مشاهده کرده که برخی از افراد برای محافظت از ریشه های فرش خود از چسب نواری استفاده می کنند این چسب اگرچه در ابتدا می توانند ریشه های فرش شما را محافظت کرده و از آلودگی آن جلوگیری کنند اما انتخاب درستی نمی باشند، پس از استفاده از چسب نواری در این بخش با گذشت زمان میزان چسبندگی این نوار کم شده و ریشه ها مجددا نامرتب می‌شوند در شرایطی ممکن است بخشی از خاصیت چسبندگی این نوار به ریشه ها نیز منتقل شود.
همانطور که می دانید کندن چسب از روی لباس، فرش و یا سایر محصولات پارچه ای کار سختی است با توجه به موارد گفته شده استفاده از چسب پهن برای حفاظت از ریشه ها نامناسب خواهد بود.
در حال حاضر یکی از بهترین محصولات برای حفاظت از ریشه ها کاور می باشد این کاور ها هیچ آسیبی به ریشه ها وارد نکرده و سبب حفظ پاکیزگی و سلامت آن ها خواهد شد.
همچنین کاورهای ریشه فرش از مقاومت بالایی برخوردار بوده و برای مدت طولانی از ریشه های فرش شما مراقبت خواهند کرد.
این کاورها هزینه‌ های چندان زیادی نداشته و به وفور در بازار یافت می شود همچنین طریقه نصب و استفاده از آن نیز بسیار راحت می باشد.

روش های محافظت از ریشه فرش
یکی از قدیمی ترین روش ها برای حفاظت از ریشه فرش روش لفافه دوزی می باشد پارچه استفاده شده در فرایند لفافه دوزی برزنت و یا متقال است.
استفاده از روش لفافه دوزی کار سختی نیست تنها کافی است تا ریشه های فرش را تا زده و دور تا دور آن را با پارچه بپوشانید سپس دو قسمت پارچه را به فرش کوک بزنید البته این فرآیند کوک زنی در قسمت های عمیق بافت فرش انجام نخواهد شد.
چنانچه می خواهید بدون هیچ هزینه ای از ریشه های فرش خود محافظت کنید می توانید آن ها را با استفاده از انواع گره و یا بافت مرتب کنید.
اگرچه نتیجه این روش کمتر از روش های قبلی است اما انجام آن نیز بی تاثیر نخواهد بود.
شما می توانید با توجه به سلیقه و ساختار فرش خود انواع گره و بافت را روی آن انجام دهید.

نوار دوزی ریشه فرش

برای نگه داشتن ریشه ها در کنار هم و از هم نپاشیدن آن ها یک نوار بخصوص در کناره های فرش دوخته می‌ شود که قرار گرفتن این نوار روی ریشه باعث می شود تا در هنگام استفاده از فرش ریشه ها از آن جدا نشده و کاملاً به آن محکم شوند.
زمانی که این نوار در شرایط مختلف حالت خود را از دست داده و دچار پوسیدگی شود نیاز به خدمات ترمیم آن خواهید داشت.
در واقع در صورت عدم وجود این نوار ریشه ها با گذشت زمان از هم باز شده و خراب خواهند شد در حال حاضر نواردوزی برای ریشه انواع فرش در مجموعه های زیادی قابل انجام می باشد.
این خدمات هزینه های زیادی نداشته و به راحتی قابل استفاده خواهند بود در شرایطی شما می توانید نوار دوزی ریشه های فرش خود را با استفاده از چند ابزار ساده در منزل انجام دهید.
توجه داشته باشید که این فرآیند برای فرش های دستباف و ابریشمی که ساختار حساسی دارند امکان پذیر نخواهد بود در حال حاضر محافظ های ویژه ای برای حفاظت از نوار کنار فرش نیز وجود دارد که با تهیه کردن این محافظ ها شما می توانید از خراب شدن نوار ریشه فرش خود جلوگیری نمایید.

نوار دوزی ریشه فرش

تعویض ریشه فرش

چنانچه ریشه های فرش شما در شرایط مختلف آسیب دیده و نیاز به ترمیم داشته باشد می توانید با کمک گرفتن از افراد متخصص در این زمینه در کمترین زمان ممکن و بدون هیچ درد سری آن را به حالت اول بازگردانید.
امروزه در بسیاری از قالیشویی ها و مجموعه های فعال در زمینه رفوگری، رنگ برداری فرش، ریشه بافی برای انواع فرش ها قابل انجام می باشد.
تعویض ریشه فرش برای تابلو فرش ها و فرش های ابریشمی دستباف چهره‌ای و حتی عتیقه قابل اجرا خواهد بود در چنین شرایطی با توجه به نوع فرش شما الیاف مخصوصی به کار گرفته می شود این فرآیند توسط افراد کارشناس و با استفاده از تجهیزات مخصوصی در این زمینه انجام خواهد شد.
ترمیم و یا تعویض ریشه برای فرش های گوناگون هزینه های مربوط به خود را دارد برای مثال هزینه های مربوط به ترمیم ریشه فرش دستباف از فرش های ماشینی بیشتر خواهد بود.
توجه داشته باشید که شما نمی توانید بدون هیچ امکانات و علم و دانشی نسبت به تعویض ریشه فرش های خود اقدام کنید و این فرایند باید به روشی کاملا تخصصی و اصولی انجام شود.

تعویض ریشه فرش

قیمت ریشه دوزی فرش

هزینه های مربوط به ریشه دوزی فرش با توجه به نیازمندی فرش شما و نیز نوع آن متفاوت می باشد همچنین شما می توانید ترمیم و یا تعویض ریشه های فرش خود را در منزل خود داشته باشید.
در چنین شرایطی کارشناسان و متخصصان مجموعه مورد نظر به منزل شما آمده و ترمیم ریشه های فرش تان را انجام خواهند داد.
هزینه ها در چنین شرایطی تغییر زیادی نداشته و تقریباً یکسان می باشند اگرچه یک نرخ تعیین شده برای ارائه خدمات ریشه دوزی توسط اتحادیه در نظر گرفته شده است اما این هزینه ها از یک مجموعه به مجموعه دیگر کمی متفاوت خواهد بود.
امروزه مراکز زیادی سعی کرده‌اند تا با دریافت هزینه‌های کم خدمات با کیفیتی را در اختیار مشتریان خود قرار دهند چنانچه برای بافت ریشه در فرش های شما از نیروی انسانی و الیاف طبیعی استفاده شود هزینه‌های بیشتری از شما دریافت خواهد شد.
در حال حاضر بافت ریشه برای فرش های ابریشمی بیشترین قیمت در میان سایر فرش ها را دارد زیرا در این میان از نخ و الیاف ابریشمی که معمولاً گران قیمت هستند استفاده می‌شود همچنین زمانی که فرش شما با استفاده از خدمات ترمیمی قابل تعمیر باشد هزینه های کمتری از شما دریافت خواهد شد معمولاً هزینه های ترمیم نسبت به تعویض ریشه کمتر است.

قیمت ریشه دوزی فرش

ترمیم ریشه فرش

چنانچه ریشه های فرش شما تحت شرایط گوناگون دچار پوسیدگی رنگ رفتگی و یا خراب شده باشد می توانید با استفاده از خدمات ترمیمی موجود در این زمینه این اسیب را به طور کامل بر طرف سازید.
در حال حاضر روش ها و تجهیزات زیادی برای ترمیم ریشه انواع فرش وجود دارد که به کارگیری این روش ها با توجه به نوع فرش و خدمات موردنیاز آن متفاوت خواهد بود.
برای مثال ترمیم ریشه فرش های دستباف که در ساختار آن از الیاف و نخ های طبیعی استفاده شده است معمولا سخت تر از فرش های ماشینی می باشد.
در شرایطی شاید شما بتوانید ترمیم ریشه های فرش خود را در منزل با استفاده از تجهیزات ساده‌ای انجام دهید.
اما چنانچه از فرش های دستبافت و یا ابریشمی استفاده می کنید بهتر است این فرآیند را به افراد متخصص در این زمینه واگذار کنید زیرا هرگونه اقدام غیر اصولی آسیب‌های زیادی به ساختار فرش شما وارد خواهد کرد.
امروزه مجموعه های زیادی در زمینه ترمیم انواع ریشه فرش و رفوگری فعالیت می‌کنند که استفاده از خدمات این مجموعه ها پیشنهاد مناسبی برای شما خواهد بود.
اما توجه داشته باشید که کیفیت خدمات رسانی در تمامی این شرکت ها یکسان نمی باشد و بهتر است سعی کنید تا یک مجموعه معتبر و مناسب را برای این فرآیند انتخاب کنید.
برای پیدا کردن یک مجموعه مناسب می توانید با مراجعه به سایت های اینترنتی اسامی زیادی از آن ها را مشاهده کرده و با انجام مطالعه بیشتر انتخاب درستی داشته باشید.

ترمیم ریشه فرش

تعمیر ریشه فرش در منزل

شما می‌توانید با توجه به آسیب های ایجاد شده در ریشه‌های فرش خود روش های مناسبی برای ترمیم و تعمیر آن در نظر بگیرید.
برای مثال چنانچه ریشه های فرش شما زرد رنگ شده و رنگ اولیه خود را از دست داده است می توانید با استفاده از برخی مواد شوینده ریشه ها را به حالت اول بازگردانید.
توجه داشته باشید که استفاده از شوینده های مناسب و مرغوب در این میان تأثیرات به سزایی دارد زیرا برخی از شوینده ها دارای درصد بالایی از آلاینده های شیمیایی هستند که به همین دلیل انتخاب مناسبی نخواهند بود.
برای این کار می توانید یک پارچه و یا اسفنج نرم و مرطوب را به مقدار شوینده آغشته کرده و روی ریشه های فرش خود بکشید توجه داشته باشید که شست و شوی ریشه ها را به آرامی و بدون فشار انجام دهید.
برای آبکشی ریشه ها نیز می توانید از یک پارچه پنبه‌ای مرطوب استفاده کنید از آنجا که ممکن است درصدی شوینده در قسمت های عمیق تر تار و پود ریشه‌ها باقی بماند بهتر است مرحله آبکشی را برای چند مرتبه تکرار کنید.
برای خشک کردن ریشه ها پس از شستشو نیز می توانید از سشوار استفاده کنید توجه داشته باشید که فاصله سشوار تا ریشه را حفظ کنید.

تعمیر ریشه فرش در منزل
چنانچه ریشه های فرش شما به صورت کامل کنده شده و یا دچار پوسیدگی شده است بهتر است از خدمات تخصصی و پیشرفته موجود کمک بگیرید.

ترمیم تخصصی ریشه فرش

برای استفاده از خدمات تخصصی در جهت ترمیم ریشه های فرش خود می توانید دست به انتخاب یک مجموعه مناسب و معتبر بزنید.
در حال حاضر برخی از شرکت‌ های فعال در این زمینه می‌ توانند ترمیم ریشه انواع فرش را در محل مورد نظر و بدون هیچ جا به جایی انجام دهند.
در چنین شرایطی طی تماس شما کارشناسان آن مجموعه به محل مورد نظر اعزام شده و این فرآیند را با استفاده از تجهیزات مخصوص انجام خواهند داد.
هزینه های مربوط به ترمیم ریشه فرش با توجه به نوع فرش شما و خدمات مورد نیاز آن متغیر خواهد بود.
برای مثال هزینه مربوط به ترمیم ریشه فرش دستباف بیشتر از فرش ماشینی می باشد، گاهی ممکن است آسیب های ایجاد شده در ریشه فرش شما به قدری زیاد باشد که لازم است تا نسبت به تعویض سراسری ریشه اقدام کرد. در چنین شرایطی نیز هزینه های ارائه شده برایتان افزایش خواهد یافت.
اگرچه امروزه فیلم ها و تصاویر آموزشی زیادی در رابطه با ترمیم ریشه انواع فرش در شبکه ها و صفحات اینترنتی وجود دارد اما بهتر است این فرآیند تخصصی را به افراد کارشناس در این زمینه واگذار کنید، زیرا هرگونه اقدام نادرست و غیر اصولی سبب آسیب رسیدن به ساختار فرش شما نیز خواهد شد.
توجه داشته باشید که سلامت ریشه ها نه تنها در حفظ زیبایی فرش بلکه در حفظ ارزش و قیمت آن نیز تاثیرگذار خواهد بود با توجه به این موضوع بهتر است از آسیب رسیدن و خرابی ریشه های فرش خود جلوگیری کنید.

ترمیم تخصصی ریشه فرش

تعویض ریشه فرش دستی

وجود ریشه ها در فرش های دستباف از اهمیت زیادی برخوردار است این فرش ها احتمال آسیب پذیری بیشتری داشته و در شرایط مختلف نیاز به خدمات ترمیمی اضافه تری خواهند داشت.
گاهی ریشه های فرش دستباف در شرایط گوناگون دچار پوسیدگی می شوند و باید در جهت تعویض و ترمیم آن ها اقدام کرد در حال حاضر مجموعه های زیادی در جهت ترمیم و تعویض ریشه های فرش دستباف فعالیت می کنند که با منتقل کردن فرش خود به این مجموعه ها می توانید این فرآیند را با پرداخت هزینه‌های کمی برای خود به اجرا در بیاورید.
تعویض ریشه فرش دستباف توسط نیروی انسانی و افراد کارشناس در این زمینه انجام خواهد شد در این میان فرد استادکار با استفاده از نخ ها و الیاف مخصوص و نیز ابزارآلات ویژه تعویض و یا ترمیم ریشه های فرش شما را با توجه به ساختار کلی آن انجام خواهد داد.
توجه داشته باشید که در صورت آسیب دیدن ریشه های فرش دستباف هیچ اقدامی انجام نداده و این کار را به افراد متخصص در این زمینه واگذار کنید برای جلوگیری از هرگونه هزینه و آسیب در این زمینه می توانید با استفاده از محافظ های ریشه از ریشه های فرش دستبافت خود محافظت کنید این محافظ ها از قیمت زیادی برخوردار نبوده و به وفور در بازار یافت می شوند، البته شما می توانید از آن ها برای محافظت ریشه در انواع فرش ها استفاده کنید.

تعویض ریشه فرش دستی

ریشه بافی فرش ابریشم

فرش های ابریشمی یکی از زیباترین و گران قیمت ترین فرش ها در جهان به شمار می روند برای بافت این فرش ها از نخ های ابریشمی کمک گرفته شده است به همین دلیل ساختاری منحصر به فرد و بسیار حساس دارند.
اگرچه این فرش ها از قیمت بالایی برخوردار هستند اما استفاده از آن ها در برخی از منازل و مکان ها به چشم می خورد برای بافت ریشه در فرش های ابریشمی از نخ‌های ابریشم استفاده شده است به همین دلیل زمانی که این نخ ها در شرایط گوناگون در معرض آسیب قرار می گیرند بهتر است ترمیم و یا تعویض شوند.
امروزه ترمیم و تعویض ریشه برای فرش های ابریشمی قابل انجام می باشد هزینه های مربوط به تعویض ریشه فرش های ابریشمی نسبت به سایر فرش ها بیشتر بوده و ساز و کارهای ویژه خود را دارد.
توجه داشته باشید که در این میان دست به انتخاب یک مجموعه معتبر و تخصصی بزنید زیرا در صورت استفاده از این خدمات نامعتبر و غیر اصولی ساختار فرش شما دچار آسیب شده و از ارزش آن کم خواهد شد.

ریشه بافی فرش ابریشم

فرش بدون ریشه

معمولا بافت ریشه در تمامی فرش ها انجام می‌ شود اما در حال حاضر شما برخی از فرش ها و موکت ها را بدون ریشه مشاهده می کنید در ساختار چنین فرش هایی ریشه ای وجود ندارد و خارجی ترین قسمت آن توسط یک نوار محافظت می شود.
فرش های بدون ریشه معمولا از زیبایی کمتری نسبت به فرش های ریشه دار دارند و احتمال آسیب دیدن و پوسیدگی آن نسبت به فرش های ریشه دار بیشتر می باشد معمولا افراد کمتری ترجیح می دهند تا از فرش های بدون ریشه استفاده کنند و در اکثر مواقع انواع موکت ها بدون ریشه طراحی می شوند.

هنوز هم فکر میکنید کیفیت اتفاقی است؟!

اجازه بدید ما خلافشو بهتون ثابت کنیم😎

در کادر فرم، اطلاعات و مشخصات خود را وارد کنید

همکاران ما در اسرع وقت برای هماهنگی با شما تماس میگیرند.

قالیشویی نارمک

عضو رسمی اتحادیه صنف قالیشویان تهران قالیشویی نارمک قالیشویی نارمک پیشرو در خدمات، متعهد به اصول بهداشتی با نیروی کارآمد و جوان میباشد. این قالی

ادامه ی مطلب »

قالیشویی الهیه

عضو رسمی اتحادیه صنف قالیشویان تهران قالیشویی در الهیه در حال حاضر اغلب قالیشویی های فعال در سطح شهر با استفاده از دستگاه ها و

ادامه ی مطلب »