بهترین قالیشویی

بهترین قالیشویی

معرفی خدمات قالیشویی

در گذشته تنها کار قالیشویی شستن فرش ها بود اما با مرور زمان و پیشرفت تکنولوژی قالیشویی ها کار خود را در زمینه شستشو گسترده کرده و انواع  وسایل منزل را با بهترین دستگاه ها شستشو می دهند.

شستن خوشخواب

درصورتی‌ که خوشخواب و بزرگ بوده و شستشوی آن سخت باشد و دارای لکه های بسیاری باشد بهتر است از خدمات قالیشویی یا خشک‌ شویی استفاده کرد.

خدمات خشک‌ شویی و شستشوی خوشخواب با دستگاه‌ های مخصوص انجام می‌ شود و از مواد شوینده‌ ای استفاده می‌ کنند که قدرت لکه برداری قوی را دارد.

شستن موکت

امروزه برای زیبایی بیشتر فرش ها از موکت استفاده خواهند کرد و هنوز هم موکت ها مانند قبل طرفدار زیادی دارد مخصوصا که در مکان های عمومی بیشتر به جای فرش از بهترین موکت ها استفاده می کنند، پس موکت در معرض انواع آلودگی ها قرار دارند و بهترین گزینه برای از بین بردن آلودگی ها کمک گرفتن از قالیشویی معتبر می‌ باشد.

شستن مبل

همان طور که می دانیم مبل ها در معرض انواع آلودگی ها قرار دارند پس باید شستن آنها در قالیشویی ها انجام شود.

شستشوی مبل توسط دستگاه مکانیزه انجام می‌ شود این دستگاه دارای مخزن آب مکنده برای مکش آلودگی و یک کمپرسور جهت تولید کف می باشد که کف تولید شده غلظت بالایی داشته و از نفوذ آب به داخل صندلی و مبل  جلوگیری می‌ کند.

شستن تابلو فرش

تابلو فرش ها به مرور زمان دچار آلودگی می شوند و افراد شاید مکانی مناسب برای شستن این تابلو ها نداشته باشند پس بهتر است که برای شستن تابلو فرش از بهترین قالیشویی کمک بگیرند.

ترمیم و مرمت فرش

ممکن است فرش به مرور زمان دچار سوختگی و پارگی شود که بهترین گزینه برای ترمیم فرش قالیشویی معتبر می‌ باشد چرا که آنها با استفاده از استاد کار مرمت کار فرش را به بهترین شکل ترمیم می‌ کنند.

معرفی خدمات قالیشویی

قالیشویی متخصص

امروزه افراد به‌ دنبال بهترین قالیشویی در شهرهای بزرگ می باشند. و قالیشویی باید مورد اعتماد باشد و کار شستن فرش ها را تمیز انجام داده  چون فرش‌ ها در معرض انواع کثیفی ها هستند پس باید توسط بهترین دستگاه‌ ها و امکانات شسته  و تمیز شوند و این کار فقط تنها توسط بهترین و مدرن ترین قالیشویی امکان پذیر است.

قالیشویی متخصص

مراحل شستشوی فرش در قالیشویی متخصص

اعزام نیرو های حمل و نقل

زمانی که افراد فرش‌ها به شست‌ و شو نیاز دارد ابتدا با قالیشویی تماس برقرار کرده  و قالیشویی فورا نیروهای حمل‌ و نقل فرش را به محل اعزام می‌ کند، آن‌ ها فرش‌ ها را بررسی می‌ کنند و ایرادها و آسیب‌ هایی که فرش دارد را در فاکتور نوشته سپس فرش‌ ها را به قالیشویی می برند.

بررسی فرش

زمانی که فرش‌ ها در کارخانه قالیشویی برده می‌ شود توسط کارشناسان فرش‌ ها بررسی می‌ شود. نوع مواد شوینده و روش شستشو برای هر کدام از فرش‌ ها تعیین می‌ شود. سپس فرش برای شستن آماده می گردد.

خاکبرداری

اولین مرحله‌ ای که برای  همه فرش ها  انجام می‌ شود مرحله خاک‌ برداری است‌. جاروبرقی خاک را از لا به لای پرزهای فرش جدا نمی کند و باید خاک توسط مکنده های قوی از فرش جداشود. در قالیشویی خاک فرش توسط دستگاهی مخصوص از لا به لای پرزهای فرش جدا می‌ شود تا به فرش آسیب نرساند.

ابکشی شرعی

فرش ها را با آب کر سرد با رعایت اصول شرعی آبکشی میکنند تا نجاسات فرش پاک شود.

شستشو

 مواد شوینده مخصوص  برای هر نوع فرش روی فرش ریخته و توسط دستگاهی که دارای فرچه ها است بر روی فرش کشیده می‌ شود تا  فرش تمیز می‌ شود.

آبکشی

 بعد از شستشوی کامل فرش با مواد شوینده مرحله آبکشی با دستگاه انجام می شود و فرش توسط دستگاه آب کشی خواهد شد. 

ابگیری

دستگاهی در کارخانه قالیشویی وجود دارد که آن دستگاه که مانند  لوله‌ ای و دارای سوراخ می باشد. فرش داخل این دستگاه  تحت فشار قرار می‌ گیرد و آب اضافه از سوراخ‌ ها خارج می‌ شود و فرش را خشک می‌کند.

خشک کردن

 فرش ها برای خشک شدن آنها در مکانی به نام گرم کن قرار می گیرند تا به صورت کامل خشک شوند. حرارت این مکان با توجه به نوع فرش تنظیم می‌ شود.

سپس فرش‌ ها در فضای باز پهن می شوند تا با استفاده از نور خورشید ضد عفونی شوند.

مرمت

شاید از قبل یا در حین شستشو فرش ها آسیب دیده باشند و نیاز به ترمیم داشته باشند که ترميم فرش توسط استاد مرمت کار انجام می شود.

و در پایان قالیشویی فرش را بدون چروک اتو و لوله و کاور کرده در کمترین زمان تحویل می‌ دهند.

نکات انتخاب قالیشویی

باید افراد قالیشویی را انتخاب کنند که  فرش های دستباف و ماشینی به صورت جداگانه با روش های مخصوص شستشو دهند. چون فرش های دستباف به علت الیاف نخ ،رنگ آن ها با هم ترکیب می شود پس به علت حساس بودن فرش از روش خاصی باید برای شستشو استفاده  شود.

دومین نکته مهم این است که مقدار زمانی که قالیشویی  برای شستن فرش ها در نظر دارد  حدود ۴۸ساعت میباشد که افراد بعد از این ساعت فرش های خود را به صورت شسته و خشک و  کاور شده تحویل می‌ گیرند.

یک نکته بسار مهم در انتخاب قالیشویی این است بسیاری از افراد رعایت مسائل شرعی برایشان خیلی مهم است به همین علت باید قالیشویی انتخاب شود که برای  رعایت این مسئله از آب کر یا پاکیزه چاه برای شستن فرش ها استفاده کند و از مصرف بی رویه آب در هنگام شستشو خودداری کند.

قالیشویی خوب قبل از شستشوی فرش ها اگر فرش ها دارای پوسیدگی باشند، مشتری خود را از این مسئله آگاه می کنند و کارهایی که نیاز است برای فرش انجام دهند را شرح می دهد.

 نکته ای هنگام انتخاب  قالیشویی اهمیت دارد این است که باید قالیشویی  کارکنانی متخصص داشته باشد  که منظم و نسبت به کاری که انجام میدهند تعهد داشته باشند و همچنین این افراد از تجربه و مهارت بالایی برخوردار باشند.

پس افراد میتوانند با خیالی راحت از خدمات بهترین قالیشویی ها که کیفیت بالایی را با کمترین هزینه ارائه می دهند استفاده کنند.

قالیشویی ها باید از بهترین مواد شوینده برای شستشوی فرش ها استفاده کنند.

یک نکته مهم این است قالیشویی باید دارای سابقه بالا در زمینه شستن فرش و مبل داشته باشد

بهترین قالیشویی ها از مدرنترین دستگاه ها استفاده می کنند. و در نهایت فرش ها را پس از اتمام کار لوله و کاور کرده تحویل مشتری می دهند.

مراحل شستشوی فرش در قالیشویی متخصص

قالیشویی ارزان

در بعضی از قالیشویی ها با سفارش در بخش آنلاین قالیشویی افراد می‌توانند از تخفیف های ویژه ای برخوردار شوند از دیگر مزایای قالیشویی ها ثبت سفارش به صورت آنلاین می باشد که افراد به راحتی می توانند در سایت‌ های قالیشویی با تخفیف های ویژه درخواست های خود را ثبت کنند چراکه پس از ثبت درخواست نیروی کار با افراد تماس گرفته و پس از ثبت سفارش قالیشویی در  سریعترین زمان نیروهای خود را به محل اعزام می کند بسیاری از قالیشویی ها عضو رسمی اتحادیه می باشند که با ثبت سفارش آنان انواع شستشوی فرش های اعلا ابریشم گل ابریشم و ماشینی خشکشویی، مبلمان، موکت، تشک اتومبیل، تشک خوشخواب، پتو و ملحفه و پشتی را انجام می‌ دهند.

نحوه سفارش آنلاین قالیشویی 

زمانی که  ثبت سفارش برای شستشوی انواع فرش و مبلمان انجام شد و افراد می‌ توانند از قالیشویی ها از ۵ درصد به بالا تخفیف بگیرند فقط کافیست که  در هر ساعت از شبانه روز به سایت کارخانه های قالیشویی مراجعه کنند و سپس سفارش خود را ثبت کنند تا قالیشویی ها پس از ثبت سفارش نیروهای نزدیکترین‌ شعبه را برای سرویس دهی اعزام کنند. باید مشتریان در نظر بگیرند خدمات قالیشویی از قبیل قالیشویی، مبل شویی و خشکشویی مبلمان دارای تخفیف می باشد.

لیست قیمت های قالیشویی با توجه به خدماتی که به مشتریان ارائه داده می شود توسط اتحادیه ها تعیین می گردد.

باید بدانیم که هر شغلی دارای اتحادیه مخصوص به خود می باشد که این اتحادیه با توجه به خدماتی که ارائه می‌ شود لیست قیمت گذاری را تعیین می‌ کنند و هر صنف باید از این لیست پیروی کنند.
قالیشویی ها هم برای خود دارای اتحادیه می باشند در اتحادیه ها اسامی تمام قالیشویی های مجاز ثبت شده است و افراد قبل از ثبت سفارش بهتر است که به اتحادیه مراجعه کنند و از معتبر بودن قالیشویی مطمئن شوند.

قالیشویی ارزان

هزینه قالیشویی بر اساس معیارهای هایی محاسبه می‌شود

نوع فرش

فرش ها به طور کلی به دو دسته ماشینی و دستباف تقسیم‌ بندی می‌ شوند، فرش های ماشینی به علت یکدست بودن بافت شستشوی آنها به راحتی انجام می شود اما فرش های دستبافت به علت حساسیتی که دارند باید به روش های مخصوصی شستشو داده شوند به همین علت هزینه شستشو فرش دستبافت بالاتر از فرش ماشینی می باشد.

روش شستشو

روش های شستشو برای شستن فرش در قالیشویی به سه دسته قالیشویی دستی، نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک تقسیم بندی می‌ شود که با توجه به نوع فرش این روش ها برای شستشو تعیین می گردد و قیمت هر یک از این روش ها متفاوت است.

نوع مواد شوینده

ممکن است فرش دارای حساسیت باشد به همین علت ابتدا فرش ها توسط کارشناسان قالیشویی بررسی شده و نوع مواد شوینده تعیین می شود ممکن است بعضی از فرش ها نیاز به مواد تثبیت کننده رنگ داشته باشند به همین علت استفاده از مواد شوینده قیمت های مشخصی دارند که بر هزینه شستن فرش اثر می گذارد.

کارهای ترمیم فرش

ممکن است فرش ها نیاز به ترمیم و رفو گری داشته باشند که قالیشویی پس از انجام شستشو فرش های آسیب دیده را به بهترین شکل ترمیم می‌ کند که این کار هزینه جداگانه ای دارد و به قیمت شستشو اضافه می‌ شود.

هزینه حمل نقل

هزینه حمل و نقل در برخی از قالیشویی ها رایگان بوده اما این موضوع با توجه به مسافت تعیین می شود اگر مسافت طولانی باشد هزینه حمل و نقل هم به هزینه شستن فرش افزوده می گردد.

نکات انتخاب بهترین قالیشویی

ثبت سفارش انلاین

قالیشویی نارمک

عضو رسمی اتحادیه صنف قالیشویان تهران قالیشویی نارمک قالیشویی نارمک پیشرو در خدمات، متعهد به اصول بهداشتی با نیروی کارآمد و جوان میباشد. این قالی

ادامه ی مطلب »

قالیشویی الهیه

عضو رسمی اتحادیه صنف قالیشویان تهران قالیشویی در الهیه در حال حاضر اغلب قالیشویی های فعال در سطح شهر با استفاده از دستگاه ها و

ادامه ی مطلب »