شستن فرش در خانه و روش های شست و شوی فرش

شستن فرش در خانه و روش های شست و شوی فرش

در اولین مرحله غبار گیری فرش اهمیت زیادی دارد چرا که در مدت طولانی این گرد و غبار ممکن است تبدیل به لکه های سیاه روی فرش بشود.
البته این غبار گیری تنها در قبل از شستن فرش محدود نمی شود بلکه باید در طول زمان این کار مکرر انجام شود چرا که عدم غبار گیری موجب رشد برخی حشرات و در نهایت پوسیدگی فرش شود پس در سال ۲ تا ۳ بار انجام این کار الزامی است تا فرش از بین نرود.
این غبار گیری به دو صورت معمولی و مکانیکی صورت می گیرد.
در روش معمولی فرش را در محلی آویزان کرده و به وسیله ی چوب به پشت فرش میزنیم البته ضربات نباید آنقدر محکم باشد که به فرش صدمه وارد کند.
از کوبیدن فرش به زمین باید خودداری شود .
بعد از اتمام آن با جارویی روی فرش می کشیم تا ذرات گرد و غبار کامل پاک شود البته اینجا هم باید مواظب بود تا الیاف فرش از هم جدا نشود.
در روش مکانیکی هم در کارخانه ها و قالی شویی ها انجام می شود و توسط دستگاه های ضربه زنی مکانیکی، دستگاه های مکنده و سایر دستگاه های جدید مناسب این کار انجام می گیرد.
نکته ی دیگر که باید به آن در هنگام شستن  توجه شود این است که برای اینکه آب آضافی به راحتی از فرش خارج شود باید آن را روی سطح سخت و کمی شیب دار بگذاریم تا آبی در زیر فرش نماند و روند خشک شدن به راحتی و بدون آسیب طی شود.
هم چنین درجه حرارت آب را باید حتما چک کنیم چرا که به علت حساس بودن بافت فرش های دستباف باید از آب ولرم استفاده شود چرا که آب داغ می تواند رنگ فرش را از بین ببرد.
بهترین مواد شوینده که مناسب فرش های دستباف که باید مواد خنثی باشند می تواند باشد همان شامپو فرش ، پودر صابون و پودر شست و شوی دستی است که آسیبی هم به فرش وارد نمی کند.
در حین شستشو شو هم باید حواسمان به رنگ پس دادن یا ندادن فرش باشد که برای جلوگیری از رنگ دادن باید پس از پرزگیری با دستمال مرطوب فرش به مدت ۱ ساعت همان حالت روی زمین رها باشد.
هم چنین آب باید مانند دوش روی فرش ریخته شود.

شستن فرش در خانه

تفاوت شست و شوی فرش در خانه و قالی شویی

شست و شوی فرش در بهترین قالیشویی با استفاده از تکنیک های جدید جهت شست و شو و هم چنین خشک کردن فرش ها به وسیله ی ماشین آلات مجهز و به روز بدون بر جای گذاشتن حتی کوچک ترین آسیب به فرش و ریشه های فرش و… استفاده می شود.
همچنین تمامی فرش ها جهت خشک کردن به داخل گرم خانه های سر پوشیده و استریل شده می رود.
پیشرفته ترین دستگاه ها و ماشین آلات جهت شست و شو و خشک کردن را دارا است.
پس از شست و شو فرش ها توسط واحد کنترل کیفیت کنترل می شود.
خطای انسانی در فرش ها و خدمات اصلا وجود ندارد و قالی شویی این مورد را تضمین می کند.
هم چنین تمام فرش ها با استاندارد هایی که دارد توسط قالی شویی به صورت ویژه شسته یا رفو و یا ترمیم می شوند اما شست و شوی فرش در منازل به علت نبود امکانات و دستگاه های مجهز علاوه بر این که به خوبی فرش ها ممکن است شسته نشود بلکه امکان آسیب به فرش هم‌ وجود داشته باشد و حتی موقع خشک کردن هم ممکن است رنگ دهی هم وجود داشته باشد.

تفاوت شست و شوی فرش در خانه و قالی شویی

شست و شوی فرش در قالی شویی

شست و شوی فرش در قالی شویی به علت مجهز بودن به سیستم های مکانیزه ی خشک کردن بدون وابستگی به شرایط آب و هوایی و فصلی و حتی طبق برنامه از قبل تعیین شده در کوتاه ترین زمان و همان زمان تعیین شده و گفته شده به مشتریان فرش ها را پس از شست و شو و خشک کردن تحویل می دهند.
این سیستم های مکانیزه در روند سریع تر خشک شدن فرش ها نقش به سزایی می تواند داشته باشد و همچنین مفید واقع شود که این خشک کردن با رعایت اصول بهداشتی و توسط خشک کن های اتوماتیک و مکانیزه انجام می شود.

شست و شوی فرش در قالی شویی
شست و شوی مکانیزه انواع فرش ها چه دستباف و چه ماشینی و نیز چه ابریشمی و چه پشمی و هم چنین انواع تابلو فرش ها و موکت ها و مبلمان  به صورت کاملا تخصصی در این قسمت شسته و تمام آلودگی و لکه ها از آن پاک می شود.
رنگ برداری و داشتن هر گونه تداخل رنگی و سخت ترین لکه ها بدون کوچکترین آسیب به فرش انجام می شود البته توسط کادر متخصص این قسمت.
برطرف کردن اثار سوختگی و پارگی چه عمیق باشد چه سطحی در این قسمت انجام می گیرد.
تمامی خدمات شست و شو و خشک کردن انواع فرش ها‌ شست و شو و خشک کردن انواع موکت ها شست و شو و خشک کردن انواع مبلمان در قالی شویی انجام می شود.
هم چنین در قالی شویی ها دارای افراد متخصص در زمینه شست و شوی قالی های ابریشمی و دستباف
دارای دستگاه های کامل اتوماتیک
خشک کردن مبل ها و فرش ها و موکت ها با دستگاه های کاملا مخصوص و راکتور دار به وسیله ی شامپو های معتبر خارجی می باشد.

شستشوی فرش در قالیشویی

از بین بردن لکه های فرش

تشخیص نوع لکه اولین وهله برای تمیز کردن لکه است.
پس از بررسی نوع لکه با توجه به نو و کهنه بودن و یا ماشینی یا دستباف بودن فرش مواد و حلال مناسب را باید بررسی و مورد استفاده قرار داد.
البته مواد و حلال مورد استفاده نباید به گونه ای باشد که باعث تخریب الیاف فرش شود.
ابتدا باید محل کثیف شده توسط ماده های مختلف را تمیز و پاک کنیم چرا که ممکن است جذب پرز های فرش شود و علاوه بر وارد کردن آسیب به فرش پاک کردنش هم محال شود.
به طور کلی هر لکه ای که روی فرش ریخته شود ابتدا باید با آب تمیز شود و سپس لکه گیری شود.
ترکیب آب و نوشابه می‌ تواند لکه های سخت از جمله قهوه یا خون را از بین ببرد.
لکه های چربی را هم می‌ توان با گذاشتن پارچه ای روی آن و حرارت دادن آن پارچه می‌ تواند موثر باشد که بعد از انجام آن باید آن قسمت را به صورت عادی شست.
از یخ برای پاک کردن لکه ی آدامس روی فرش استفاده می‌ شود به گونه ای که یخ را چند دقیقه مالیده بعد توسط چاقو آدامس را بر می داریم.

از بین بردن لکه های فرش
نفت سفید نیز برای پاک کردن قیر با حجم زیاد که روی فرش ریخته می‌ شود به کار می رود که پارچه را که آغشته به نفت است مدتی روی محل لکه گذاشته و سپس می شوییم.
از تینر فوری و روغن برای از بین بردن لکه ی رنگ استفاده می‌ شود.

نکاتی درباره ی لکه برداری از فرش شامل

استفاده نکردن از مواد شیمیایی بسیار قوی چرا که به فرش و الیاف آن آسیب وارد می‌ شود.
دقت در مراحل اولیه ی لکه بری چرا که اگر کوچکترین اشتباهی رخ دهد لکه به داخل فرش نفوذ می‌ کند و دائمی می‌ شود که بسیار آزار دهنده است.
برای لکه بری فرش دستباف و ابریشمی به علت حساس بودن الیاف فرش ترجیح داده شده که لکه بری در منزل انجام نشود و به قالی شویی برده و توسط افراد متخصص انجام شود.
بعضی مواقع لکه هایی روی فرش افتاده و متوجه آن نمی‌ شویم و بعد از مدت ها به چشم می‌ خورند که جز لکه های قدیمی محسوب می‌ شوند که در زمان برای از بین بردن جای لکه کافیست که مقداری از کف مورد استفاده در اصلاح ریش را برداریم و در محل لکه بمالیم.
البته به وسیله ی دستمال مرطوب این کار انجام شود و بعد از مالیدن دستمالی خشک را برداشته و محل را تمیز می کنیم و در آخر محل را با پارچه تمیز پوشانده و جسم سنگینی را روی آن می‌ گذاریم و بعد از برطرف شدن رطوبت فرش لکه از بین می رود.
ماست می تواند بهترین پاک کننده باشد به طوری که باید مقداری از آن روی قسمت رنگی ریخته شود و بعد از این که با هم مخلوط شوند آن را جمع کرده و تا چند بار این روش باید انجام شود.

روش های شستشوی فرش

لیست قیمت شست و شوی فرش در قالی شویی

لیست قیمت ها بستگی به نوع شست و شو مواد شوینده و ابزاراتی که در شست و شو دخالت دارد تعیین می شود و البته با توجه به قیمت مصوب هم می باشد و معمولا در قالی شویی ها به قیمت می باشد و البته بستگی به متراژ و بزرگی و کوچکی فرش هم دارد.

ثبت سفارش انلاین

قالیشویی نارمک

عضو رسمی اتحادیه صنف قالیشویان تهران قالیشویی نارمک قالیشویی نارمک پیشرو در خدمات، متعهد به اصول بهداشتی با نیروی کارآمد و جوان میباشد. این قالی

ادامه ی مطلب »

قالیشویی الهیه

عضو رسمی اتحادیه صنف قالیشویان تهران قالیشویی در الهیه در حال حاضر اغلب قالیشویی های فعال در سطح شهر با استفاده از دستگاه ها و

ادامه ی مطلب »